Illness manager

De kosten van ziekteverzuim zijn gemiddeld 4% van de totale arbeidskosten, wat een enorm potentieel biedt aan mogelijke besparingen. De belangrijkste succesfactor is management aandacht en ondersteuning voor de zieke medewerkers om een snelle en effectieve re-integratie te realiseren. Managers, Casemanagers en werknemers ontbreekt het echter vaak aan goede tooling om de re-integratie te ondersteunen. 

ZIEKTEBEGELEIDING WAAR ZIEKE WERKNEMER ÉN ORGANISATIE BETER VAN WORDEN

De Ilness Manager helpt uw organisatie met een snelle re-integratie van uw medewerker. Het managen van verzuim en de re-integratieactiviteiten (conform de “Wet Verbetering Poortwachter”) wordt op een centrale plek ondersteund. 

De gebruikers beschikken over alle benodigde informatie, worden tijdig geïnformeerd over de activiteiten en kunnen de voortgang inclusief documentatie bijhouden. Op deze manier wordt automatisch een volledig dossier opgebouwd voor de medewerker, waar HR en management kunnen bijhouden of de juiste activiteiten worden ondernomen.

Kenmerken en voordelen

Volledig geïntegreerd in SuccessFactors

  • gebruiksvriendelijke User Interface
  • werkt met real time informatie uit SuccesFactors
  • maakt gebruik van bestaande autorisaties (Role Based Permissions)
  • template gebaseerde implementatie voor snelle invoering

 

Excellente gebruikersondersteuning

  • faciliteert alle rollen: casemanager, lijnmanager, HR vertegenwoordiger, health and safety medewerkers en de medewerker zelf
  • alle informatie eenvoudig beschikbaar
  • meld op een efficiënte wijze ziek, gedeeltelijk ziek en hersteld
  • stimuleert managers om actief de re-integratie van medewerkers te
  • ondersteunen
    notificaties wanneer acties gewenst zijn

 

Voldoe aan de eisen

  • creëer een compleet digitaal dossier
  • volledig conform Nederlandse wetgeving en eventuele bedrijfsregelingen

 

Bekijk ook de video op deze pagina of download onze brochure.

Voor meer informatie over of een demo van de Illness Manager kunt u direct contact met ons opnemen.