Functie: Manager Support & Payroll Services
“Ik ben er trots op hoe we bij HuRis klaar staan voor elkaar”
Wat houdt je werk precies in?
Als manager support & payroll services stuur ik een team van support coördinatoren en payroll consultants aan om een zo goed mogelijke ondersteuning aan onze support klanten te geven. HuRis heeft meer dan 100 klanten waar we support aan leveren voor SuccessFactors en SAP HCM. Klanten melden hun issues, vragen of wijzigingsaanvragen bij HuRis, deze meldingen worden door onze consultants afgehandeld. Ook leveren we payroll services, wat betekent datwij de payroll afhandelen voor meerdere klanten zodat de salarissen van hun medewerkers betaald kunnen worden.
In mijn rol zorg ik ervoor dat onze consultants de klant zo goed mogelijk kunnen helpen. Hierin begeleid ik het team van support coördinatoren; de collega’s die het directe aanspreekpunt zijn voor onze consultants en de klant om een zo goed mogelijke match tussen de vraag en de behandelende consultant te verzorgen. Ik zorg er ook voor dat er voldoende collega’s beschikbaar zijn om meldingen van onze klanten af te ronden. Ik heb regelmatig contact met de klant om onze service te evalueren, het support en/of payroll proces door te nemen en om nieuwe ontwikkelingen op de software onder de aandacht te brengen.
Een groot deel van mijn werk is ad hoc. De hele dag door heb ik veel telefoontjes om vragen en/of zorgen van de klant en collega’s beantwoorden. Ik zorg ervoor dat het support en payroll proces verloopt zoals het moet verlopen door het uitvoeren van controles en het checken van status bij collega’s. Hiernaast begeleid ik het wijzigingsproces voor grote wijzigingen, middels het maken en opvolgen van een planning en het opvolgen van actiepunten. Voor een aantal jaarlijkse processen, zoals de wettelijke payroll wijzigingen voor het nieuwe jaar, ben ik verantwoordelijk voor de beschikbaarheidsplanning.
Wat vind je het leukste aan dit werk?
Geen dag is hetzelfde; iedere dag spelen er andere dingen bij de klant. Doordat we voor zoveel verschillende organisaties werken, kun je ook een kijkje in de (HR-systemen) keuken nemen bij allerlei verschillende klanten. Het omgaan met al die verschillende personen en organisaties betekent ook dat je je flexibel op moet stellen en dat alle projecten en klantcontacten anders zijn. Je leert hier ontzettend veel van.
In onze support afhandeling kunnen we de klant direct helpen met issues die op dat moment bij hen spelen. Klanten zijn vaak erg blij als wij een issue snel voor hen op kunnen lossen, of een wijziging goed voor hen door kunnen voeren.
Waar ben je werkgerelateerd het meest trots op?
Ik ben er trots op hoe we bij HuRis klaar staan voor elkaar. Collega’s kunnen elkaar altijd bellen met vragen en als er iemand inhoudelijk bij moet springen dan is dit nooit een probleem. Hiermee weten we samen mooie resultaten te bereiken: zo hebben we samen in 2024 meer dan 3500 meldingen van klanten behandeld!