Miranda van der Laan

Functie: Supportdesk Coördinator

“Een fijne werksfeer met een hands-on mentaliteit!”

Wat houdt je werk precies in en hoe ziet een werkdag eruit?

Als Supportdesk Coördinator ben ik de schakel tussen de klant en de consultant op het gebied van Support. De werkzaamheden zijn ondersteunend, controlerend en coördinerend. Onze Supportdesk is telefonisch en per mail bereikbaar op alle werkdagen. Zo’n 3,5 jaar geleden is HuRis gestart met het opzetten van een Supportdesk. Toen ik ong. 3 jaar geleden bij HuRis kwam werken, was dit nog volop in opbouw en ontwikkeling en heb ik hier mede vorm aan mogen geven.

Alle supportaanvragen komen via tickets bij ons binnen in onze Jira Support Portal. Dat kunnen vragen, incidenten of changes zijn en daarvoor zijn diverse prioriteiten beschikbaar. Elke aanvraag controleer en verwerk ik en vraag zo nodig extra informatie op alvorens deze toe te wijzen aan een consultant o.b.v. beschikbaarheid, ervaring, expertise/ certificering. Indien nodig zorg ik voor toegang voor de consultant tot de omgeving van de klant.

Ik bewaak de voortgang (dagelijkse controle op doorlooptijden en SLA’s) en stuur zo nodig bij. De werkzaamheden worden door mij en de consultants in ons uren registratiesysteem Exact Online geboekt. Deze uren worden door mij gecontroleerd en waar nodig gecorrigeerd, zodat maandelijks de juiste facturatie plaatsvindt. Na facturatie genereer ik voor diverse klanten urenstaten waar al dan niet goedkeuring op gegeven moet worden door de klant. Ook werken we voor een aantal klanten in het ticket- en registratiesysteem van de klant.

Verder werk ik Support documentatie bij, genereer users voor klanten voor onze Portal, pak vragen op via mail en telefoon en ondersteun consultants en klanten waar nodig. Iedere week heb ik Support overleg op kantoor en nemen we de afgelopen week door en bespreken we wat we kunnen verwachten. Op deze dag zijn veel van mijn collega’s (consultants) aanwezig en gebruiken we o.a. voor overleg met elkaar en ondersteuning voor het verwerken van tickets.

Wat vind je het leukste aan dit werk?

De diversiteit aan werkzaamheden en iedere dag is anders; ik weet niet precies hoe de dag zal verlopen en hoe druk het zal zijn ondanks mijn vaste werkzaamheden. Op het moment dat er een spoed telefoontje binnenkomt, heeft dat prioriteit en laat ik even vallen waar ik mee bezig ben. Het ontzorgen van zowel de consultant als de klant en het contact met beiden vind ik erg leuk.

Waar ben je werk gerelateerd het meest trots op?

Op wat we de afgelopen jaren hebben opgebouwd en neergezet als Support Team en op het hele HuRis Team: de samenwerking, het onderlinge contact en de saamhorigheid. Een Team waar we trots op mogen zijn!

Wat is HuRis voor werkgever?

HuRis is een fijne sociale werkgever waar door iedereen hard wordt gewerkt en er oog is voor de werknemer en voor elkaar. Er wordt gekeken naar de mogelijkheden i.p.v. de onmogelijkheden, zowel privé als zakelijk. Het is een platte organisatie waardoor het mogelijk is om snel te schakelen of in te spelen op behoeften. Verder worden er regelmatig HuRisdagen georganiseerd waarbij kennisdeling en teambuilding bij elkaar komen; dit zijn erg leuke dagen om bij te wonen.

< Terug naar overzichtpagina